torsdag 11 augusti 2011

Promenad i skogen

Vi gick en sväng med Cezza i skogen , så hon får ströva fritt. Annars så nu när hon är 14 veckor tar vi max en strosapromenad i koppel, där Cezza bestämmer tempot - pinna på nosa, pinna på... vi får stanna säga till att hon får lugna sig. Den tar ca 15 min. I skogen har hon fått varit med ute i ca 30-40 min. Hon verkar gilla det och springer fram och tillbaka på stigarna som en galning. Desto blötare hon blivit i pälsen desto vildare blir hon. Ibland tänker jag att nu ska jag nog bära henne - men då blir hon sjövild och sprattlar och vill ner. Antar att hon gillar och orkar springa omkring då där. På natten sover hon gott. Jag går ut med henne om hon vaknar mellan 22:45-24:00 på kvällen, på en kort kissrastning. Sen släpper jag ut henne ca kl 6 på första korta kissrastningen. Sen brukar hon sova fram till kl 9. Och för det mesta så har hon klarat att hålla sig.






- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar