måndag 11 juli 2011

Rastar sig själv

Igår var jag och Göran iväg och spelade golf, så Oliver fick vara hemma med henne. Han satt i köket och spelade datorspel så Cezza gick ut och kissade och bajsade själv i lilla valpgården. Det känns som att hon är helt nöjd med att få gå in och ut som hon själv vill. Eftersom vi nyligen har tagit upp fönsterdörrar där valpgården är och vi ännu inte har fixat trallen, så hade vi en gammal "pall" och klev ut på. Eftersom valpar inte ska gå i trappor så stängde vi från början för dörren med ett galler. Men sedan kom jag på att jag kunde ta en del av vår solstol i trä och haka fast. Jag la en handduk och en filt på detta så hon inte skulle halka. och det funkar jättebra. Så nu har hon en egen ramp att gå på med en röd matta förstås :-).
Hon har heller inte  bekymmer att vi går ut och stänger ytterdörren, eftersom hon kan gå ut och se vart vi tog vägen. Imorse när jag gick ut och rastade henne utanför så ville hon gå in direkt efter hon kissat (morgontrött). Jag släppte in henne men fortsate ner till vårt badrum (som är ute på gården) När jag kom in så hade hon direkt gått och lagt sig i sin säng. (enligt min man)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar